Normal view MARC view ISBD view

Prometni informacijski sustav temeljen na lokacijskoj inteligenciji u javnim pokretnim mrežama : magistarski rad / Boris Drilo ; [mentor Dina Šimunić]

By: Drilo, Boris.
Contributor(s): Šimunić, Dina [ths].
Material type: TextTextPublisher: Zagreb : B. Drilo ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2010Description: 90 str. : ilustr. ; 30 cm + CD.Summary: Sažetak. Zagušenje prometnica, emisija CO2 i nesreće na cestama predstavljaju glavne izazove s kojima se susreće sustav europskog cestovnog prometa. Ovi izazovi postaju još značajniji ako se u obzir uzmu predviđanja za 2020.godinu po kojima će opseg robnog prometa porasti za 50% a putničkog prometa za 35%. Jedan od odgovora na navedene izazove leži u primjeni rješenja zasnovanih na informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Razvoj mehanizama lokacijske inteligencije omogućava primjenu javnih pokretnih komunikacijskih sustava u svrhu prikupljanja, odbrade i distribucije informacija o pokretljivosti korisnika u stvarnom vremenu. Na ovaj način stvaraju se pretpostavke za realizaciju prometnog informacijskog sustava koji krajnjim korisnicima može osigurati pravovremene i točne informacije o stanju u prometu. Time krajnji korisnici tj. vozači postaju dijelom prometnog sustava te svojim odlukama optimiraju protočnost prometnog sustava što rezultira kraćim vremenom putovanja, uštedom goriva, smanjenom emisijom CO2 te povećanom sigurnošću. Ovaj rad definira generičku arhitekturu prometnog informacijskog sustava u smislu namjene, funkcionalnosti a s obzirom na prikupljanje i distribuciju informacija o stanju prometa. Nadalje, s obzirom na mogućnosti lokacijske inteligencije u javnim pokretnim mrežama, definirani su relevantni podatci o pokretljivosti, načinu njihovog ekstrahiranja te način procjene srednjih brzina podataka na odabranim segmentima mreže. U konačnici, kroz praktičnu validaciju i simulaciju, utvrđena je ispravnost postavljenih teorijskih hipoteza.Summary: Abstract. Traffic congestion, carbon dioxide emissions and road accidents are the main challenges of today’s European road traffic system. For the full perspective of the issue we need take into consideration projections for 2020 according to which the fright traffic is to increase by 50% and the passenger traffic is to increase by 35%. One of the answers is the application of solutions based on information and communications systems (ICT). The development of the location intelligence mechanisms enables the application of the public mobile communications systems in order to collect, process and distribute real-time information about the mobility of users. This will create prerequisites for the implementation of an Traffic Information System which can provide users with timely and relevant road traffic information. End users, i.e. drivers thus become an active part of the traffic system and can make decisions to make the traffic flow as optimal as possible. This leads to time and fuel savings, reduced carbon dioxide emissions and increased traffic safety. The thesis defines a generic architecture of the traffic information system with references to its purpose, functionalities and traffic information distribution. Furthermore, considering the possibility of the public mobile network embedded location intelligence, the thesis defines relevant data on mobility, the ways they are extracted and the ways to determine the average speed of data on selected segments of a network. In its final part the paper establishes the relevance of the set theoretical hypothesis through practical validation and simulation.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Copy number Status Notes Date due Barcode Item holds
Magistarski rad Magistarski rad Središnja knjižnica
KF
KF-4430 28815 Available 0000000801188
Magistarski rad Magistarski rad Središnja knjižnica
KF-4430 28815/cd 1 CD 0000000801195
Total holds: 0

Bibliografija: 83 - 87 str.

Sažetak. Zagušenje prometnica, emisija CO2 i nesreće na cestama predstavljaju glavne izazove s kojima se susreće sustav europskog cestovnog prometa. Ovi izazovi postaju još značajniji ako se u obzir uzmu predviđanja za 2020.godinu po kojima će opseg robnog prometa porasti za 50% a putničkog prometa za 35%. Jedan od odgovora na navedene izazove leži u primjeni rješenja zasnovanih na informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Razvoj mehanizama lokacijske inteligencije omogućava primjenu javnih pokretnih komunikacijskih sustava u svrhu prikupljanja, odbrade i distribucije informacija o pokretljivosti korisnika u stvarnom vremenu. Na ovaj način stvaraju se pretpostavke za realizaciju prometnog informacijskog sustava koji krajnjim korisnicima može osigurati pravovremene i točne informacije o stanju u prometu. Time krajnji korisnici tj. vozači postaju dijelom prometnog sustava te svojim odlukama optimiraju protočnost prometnog sustava što rezultira kraćim vremenom putovanja, uštedom goriva, smanjenom emisijom CO2 te povećanom sigurnošću. Ovaj rad definira generičku arhitekturu prometnog informacijskog sustava u smislu namjene, funkcionalnosti a s obzirom na prikupljanje i distribuciju informacija o stanju prometa. Nadalje, s obzirom na mogućnosti lokacijske inteligencije u javnim pokretnim mrežama, definirani su relevantni podatci o pokretljivosti, načinu njihovog ekstrahiranja te način procjene srednjih brzina podataka na odabranim segmentima mreže. U konačnici, kroz praktičnu validaciju i simulaciju, utvrđena je ispravnost postavljenih teorijskih hipoteza.

Abstract. Traffic congestion, carbon dioxide emissions and road accidents are the main challenges of today’s European road traffic system. For the full perspective of the issue we need take into consideration projections for 2020 according to which the fright traffic is to increase by 50% and the passenger traffic is to increase by 35%. One of the answers is the application of solutions based on information and communications systems (ICT). The development of the location intelligence mechanisms enables the application of the public mobile communications systems in order to collect, process and distribute real-time information about the mobility of users. This will create prerequisites for the implementation of an Traffic Information System which can provide users with timely and relevant road traffic information. End users, i.e. drivers thus become an active part of the traffic system and can make decisions to make the traffic flow as optimal as possible. This leads to time and fuel savings, reduced carbon dioxide emissions and increased traffic safety. The thesis defines a generic architecture of the traffic information system with references to its purpose, functionalities and traffic information distribution. Furthermore, considering the possibility of the public mobile network embedded location intelligence, the thesis defines relevant data on mobility, the ways they are extracted and the ways to determine the average speed of data on selected segments of a network. In its final part the paper establishes the relevance of the set theoretical hypothesis through practical validation and simulation.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Središnja knjižnica Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Unska 3, 10000 Zagreb
tel +385 1 6129 886 | fax +385 1 6129 888 | ferlib@fer.hr